Sidor

lördag 28 maj 2011

Spotify, jag har träffat en annan

Jag har alltid gillat Spotify, men de senaste uppdateringarna till programmet har varit usla. Inte nog med att programmet kräver betydligt mer prestanda, det tar dessutom kontrollen över min ipod på ett sätt som jag inte alls vill gå med på. Jag tänkte därför varna er för att koppla in er ipod i datorn medan spotify är igång. Spotify kommer att synka med din ipod genom att radera allt som du lagt in på enheten och sedan fylla den med spår man köpt genom Spotify. I mitt fall hade jag köpt 0 låtar via Spotify varför min ipod nu är helt tom. Det går inte heller att lägga in något på den längre, om jag inte börjar köpa saker via Spotify that is.

Den enda lösningen om man återigen vill använda itunes för överföring är att formatera sin ipod. Det går i dagsläget inte att stänga av synkningen i Spotify och det ger tveklöst upphov till en onödig mängd klydd om man råkar ha programmet igång samtidigt som man pluggar in sin ipod i datorn.

Spotify: Sluta lägga dig i mitt privatliv. Bestäm inte över vilken musik jag ska få ha tillgång till och sluta dra in Facebook i programmet, men mest av allt så ge fan i att radera min musik utan att fråga mig. Ge för övrigt fan i att fråga om du får radera min musik också.

Jag tror att det är dags att testa Wimp. Grooveshark är lite för otympligt.

3 kommentarer:

  1. Vad jag inte fattar är de här nya tresekunderstystnaderna mellan varje spår. Är det någon annan som drabbas av dem? Jag har Spotify Premium via Telia. Det är helt jävla hopplöst att lyssna på variationsverk, t.ex. Goldberg eller Diabelli. Tänk er tre sekunders paus mellan 30 spår i rad som alla bara är en halv minut långa.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte tycka att det är värre än att Spotify raderar innehållet på ens ipod på eget initiativ, men det låter störigt. Ingen fördröjning mellan spåren här dock.

    SvaraRadera
  3. Ja, det var inte för att förringa dina problem, det var bara ett annat exempel på saker som blivit sugiga :)

    SvaraRadera