Sidor

lördag 11 januari 2014

Angel Haze - Dirty Gold

Angel Haze, vad fan, jag trodde att vi var överens. Du skulle fortsätta vara awesome och jag skulle skandera på gator och torg att hiphopen inte alls är död - vi har ju Angel Haze. När jag hade gett upp hoppet om hela genren, för att den erövrats av taniga killar med skinny jeans, hipsterglasögon och autotune, dök du upp med Werkin' girls och visade att det inte alls bara är gamla Wu-Tang Clan-medlemmar som kan rappa nu för tiden.

Jag vet inte hur Dirty Gold kunde bli så här. Det bådade ju så gott. Du läckte ditt eget album för att du tröttnat på skivbolagsdirektörerna som bara sköt upp releasedatumet gång på gång. "I didn't want to leak the album, but I had to set an example" sa du. Det krävdes mod och en jävla attityd. Det är en attityd som helt saknas på Dirty Gold. Varför hör jag förra årets coolaste rappare sjunga Miley Cyrus-refränger och rappa Linkin Park-texter?
This is for all the moments when your weakness is your cloak
And people you love most just beat you to a pulp
When you cut open your wrist looking for loving and slits
But find nothing but self hate cause nothing exists
Hur blev det så här, Angel Haze? Det var inte en del av vår deal att du skulle börja göra världsförbättrar-poprap. Du ger mig inget annat val än gå tillbaks till mina medelålders rappare och muttra att det var bättre förr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar