Sidor

tisdag 26 oktober 2010

Båt som påvehatt

"Allt vackert måste förstöras" sade en god vän till mig en gång. Därför måste jag avbryta vår svit av tre långa, ambitiösa artiklar på bloggen med en oöverträffat ful bild jag hittade på DN idag (scrolla en bra bit på förstasidan). Paul Hansen heter fotografen och har lyckats med konststycket att få en stor båt att sticka upp ur en persons överkropp på ett sätt som får den att likna en påvehatt. Titta:

En av få saker jag lärt mig om fotografi är att föremål i bakgrunden absolut inte får sticka upp ur varelser i förgrunden. Exemplet som min farfar (bildkonstnär) hade var ett foto där en björk "stack upp" ur en gris. Grisbjörken var en riktigt jävla ful bild, men frågan är om den inte mötte sin överman idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar