Sidor

torsdag 21 mars 2013

NHL 94

Det är nu 20 år sedan ett av de mest inflytelserika och kanske det allra bästa sportspelet släpptes. NHL 94 är ett av mina favoritspel och ett av de tv-spel jag spenderat allra mest tid med - så mycket att jag i flera år levde i villfarelsen att ingen kunde slå mig i det (åtminstone inte om jag fick spela som Pittsburgh eller Detroit).


NHL.com - ligans officiella hemvist på internetz - har uppmärksammat jubileet genom att bland annat utvidga sin highlight reel med klipp från spelet och genom att lägga NHL 94-grafik och ljudeffekter på ett av Pavel Datsyuks mål.


Utöver detta fina trams har NHL.com också lagt upp en liten film där flera NHL-spelare medverkar. 

Jag hoppas att Kantorn eller Starfighter snart gör nya fruktlösa försök att besegra mig i NHL 94. Bring it on.

1 kommentar:

  1. Åh, fint! Det där jubileet får jag nog uppmärksamma med att sitta i källaren och nostalgispela i helgen.

    SvaraRadera