Sidor

söndag 6 juni 2010

Gods & Gårdar

Första gången jag bläddrade i Connoisseur blev jag chockad. Connoisseur är en tidning som delas ut gratis till alla svenskar med en förmögenhet på minst fem miljoner kronor. Jag är uppvuxen med tidningen Arbetet och deras annonser om rea på köttfärs på Citygross, i Connoisseur existerade inte ordet "rea". Det var en helt ny och främmande värld där man absolut inte angav priserna på de varor som man annonserade om. Det var annonser riktade till personer som inte behöver fråga om priset. Jag fylldes till lika delar av fascination och obehag.

Jag kan knappast påstå att Gods & Gårdar når upp i samma nivå som Connoisseur men eftersom jag fattas ungefär 4988000 kronor så får jag hålla till godo med den lägre överklassens badrumslektyr tills vidare (efter ett loppisfynd). Även i Gods & Gårdar kan man läsa absurda artiklar, titta på överdriven inredningssmak och se annonser som uppenbarligen inte riktar sig till mig. Tillsammans med en annons för tornur (alltså klockor som man ska ha på sitt/sina torn) så var det här min favorit:


Jag är inte så imponerad över deras slogan.

1 kommentar:

  1. Sloganen är sämsta ever, men hela texten är ju helt off! "Mer möjligt" kan man väl inte säga?

    SvaraRadera