Sidor

torsdag 23 september 2010

# 190

Min 3½ dagar långa vistelse på Öland (bland annat Beijershamn, Eckels udde och Ottenby) var inte alls den kavalkad av nya kryss som jag hade hoppats på och förväntat mig. Å andra sidan var dagarna späckade med uppgifter och jag hann knappast hårdskåda i någon större utsträckning. Det enda riktigt nya (utöver en del årskryss) var prutgås som enligt mig är den enda snygga gåsarten i Sverige.

Mer anmärkningsvärt är väl snarare att jag missade en stenfalk (Europas minsta falk) när jag hjälpte en kursare att hitta skedand och att jag missade en stäppörn för att jag istället räknade 600 bläsänder och 300 gravänder några kilometer längre bort. Jävla skit.

Å andra sidan fick jag se inte mindre än 66 späckfyllda sälar (både knubb- och gråsäl) ligga så här på en väldigt liten yta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar