Sidor

söndag 18 juli 2010

Min helg med mänsklighetens bottenskrap

Jag har precis lämnat in alla texter och således överlevt en helg av Sommarrock i Svedala. Det är bland det värsta jag har varit med om. Jag har sett white trash-människor av en kaliber jag inte trodde existerade i Sverige. Jag har sett 60-åringar spy av fylla, slåss och idka petting i buskage. Jag har stått och väntat på en buss som var en och en halv timme försenad och var så fullproppad att jag fick sitta i en tidningslåda. Bussen tog en timme på sig till Malmö mot normala tjugotvå minuter. Självklart blev det slagsmål på bussen (en 60-årig man skulle slå en ung tjej som sa att de inte kunde tränga ihop sig mer och folk klev emellan) och några fick panik av trängseln och värmen och grät och skrek "släpp av mig, snälla släpp av mig, jag klarar inte det här!". Jag har sett fler ögonbrynspiercingar och tribaltatueringar under två dygn än vad som måste anses vara hälsosamt under en människas livstid. Jag har sett människor som varit så fula att jag skickat sms om att jag kände mig som en fotomodell/filmstjärna i jämförelse. Jag har sett några av de värsta band (Takida och Europe till exempel) jag kan tänka mig och jag har trängts med incestuösa landsbygdsbor. Jag har sett människor som skulle kunna vara Simpsons-Cletus förebild. Jag har sett tusentals killar som ser ut så här. Jag har fått hålla mig från att slå folk.

Är det dessa människor som är verklighetens folk?

Jag trodde inte att det kunde vara så illa som det faktiskt var. Jag blev brölad på nästan femtio gånger under de två dagarna. Jag tror att dräggen blev provocerade av mitt presspass och mitt anteckningsblock och för att jag har varken piercings, tatueringar eller Ed Hardy-t-shirt. Kanske provocerades de av mitt skägg (önsketänkande). De gick flera gånger fram till mig, brölade mig rakt i ansiktet och försökte slå anteckningsblocket ur händerna på mig. Någon skrek "ööööööööhhh skriver du dikter eller hööööööööööööööö". Kanske blev de provocerade över att se någon skrivkunnig.

Och för övrigt anser jag att Svedala bör förgöras.

3 kommentarer:

  1. Haha, fantastisk topbild.

    Var det värt pengarna då? Eller var det "aldrig igen"-hemskt?

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt underhållande läsning, misären till trots.

    SvaraRadera
  3. Det låter som att du varit och hälsat på hemma hos mig!

    SvaraRadera