Sidor

fredag 9 juli 2010

Ljudböcker

Det bästa med mitt sommarjobb är möjligheten att gå ensam och ostörd med hörlurar i öronen. Jag har tagit tillfället i akt att beta av lite skönlitteratur i ljudboksformat, något jag sällan prioriterar framför facklitteratur i vanliga fall. Det blir spridda skurar. Hittills har jag hunnit mig genom:

* J.D. Salinger - Catcher in the rye
* Conn Iggulden - Bågens mästare (ehum, guilty pleasure)
* Några kortare berättelser av H.P. Lovecraft, lästa av Ernst-Hugo Järegård
* Tage Danielsson - Sagor för barn över 18 år
* Susanna Clarke - Jonathan Strange & Mr Norrell
* David Attenborough - Life stories

Jag har fortfarande en del böcker på lager, nästa blir Flugfällan av Fredrik Sjöberg, men tar ändå tacksamt emot tips på bra ljudböcker. Jag erkänner att jag inte har någon som helst koll på läget, har inte läst några klassiker alls och att mina val till stor del baseras på vad som finns tillgängligt på biblioteket. Nu finns det en chans att påverka min skönlitterära okunskap: min största... nej, enda kunskapslucka!

1 kommentar: